Begravd under täcke

Ja så här börjar min skräcknovell,.. inte riktigt
Men det har varit en sådan dag där man inte tar sig upp ur sängen
för täcket är så varmt och mysigt så man kommer inte på någon andledning till att kliva upp.
 
plus att jag fick ett sånt spontansamtal från kvinnokliniken
Ja menar om ja visste de skulle ringa så Fine
Nu hade ja inte en aning på att ja ens skulle få höra från dem ,..
och tre veckor sent
 
Jag va ju inne på sjukan för ett par veckor sen
då de lagade den "fina lilla" sprickan i min tarm, ( ueey! I know,..)
Jag säger "fina lilla" för deras beskrivning gör att man hellre plocka håret ur näsan m pincett, okej? okej!
ahja,.de skulle då även göra en till undersökning
eftersom ja ändå va sövd så " passade de på"
 
Sån tur var vissde jag då inte att de va en man,. I know de ska inte spela någon roll
och de gör de inte,.. men min egen kropp vill inte riktigt alltid va me på de.
Så jag var sövd och den kunde inte göra nått åt saken.
 
Då ringer han idag,. Och man hör på han, För han har den här rösten
" Sitter du ner bra? för de här kommer ta tid" -  rösten
Vilket gjorde att jag sjönk ner i under täcket ännu mer
 
- Vad ha ja lyckats få för kul nu då?
ja menar,. min tur har inte varit med mig,..
Pest? Spetälska? Skabb?
 
Sån tur va ville han bara kolla läget och hur ja mådde efter operationen
och säga att testerna såg bra ut.
 
SÄG DE DÅÅÅ - Men de va snällt av han, de måste ja erkänna...
De kan va jag som fick lite pre-panic känsla,.
 
 
men min dag fortsatte lugnt under mitt varma täcke
tills ja skulle fara och handla
Hade glömt att jag inte använt min bil sen de snöade i lördags,.....
 
Jag var mer snöig än bilen när ja va färdig,..
 
 

2012-12-04 | 00:00:28 | Allmänt | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback