vad vill du säga

Vad vill du säga..
när allting är sagt
Vad vill du känna
När någon tagit din makt
Du vill att ja ska sjunga
men bara om sånt som hör till sitt
men ska jag sjunga
ja då ska de finnas tid att sjunga fritt
 
Hur vill du leva
när tiden går för fort?
 
 
 
Helgen har rusat förbi, en helg som har varit hektisk, stressig och väldigt rolig
precis som de ska va.
 
Jag önskar verkligen att jag hade energin för att orka med allting
Jag vill vara pigg och inte efter en kväll ligga utslagen och tveka om ja någonsin tar mig upp igen
ja vill inte ha ont i hela kroppen efter en kväll som nu.
 
All kärlek till Rapunzel som donerade 25 000:- kr i fredags till Ung Cancer
Fick äran att följa med Ida och Jessica på Icebreakers där ida överlämnade checken till oss.
För att alla skulle förstå varför de är så viktigt och budskapet att Tillsammans gör vi skillnad verkligen stämmer.
så när Ida lämnade över checken tackade både jag och Li, men också berättade jag vilken skillnad både ung cancer och Rapunzel gör. De lät ungefär såhär,..
 
Ung cancer gör skillnad för så många, och även för mig.
I sommras fick jag veta att jag har cancer.
Även rapunzel gör skillnad och betyder så mycket för mig.
För jag tror ingen av er här inne kan gissa att jag har på mig en peruk just nu.
ja, men de vi vill avsluta med - Fuck Cancer!
 
Och jaa de va nervöst att stå inför så otroligt många mäniskor och säga de.
Men samtidigt känns de så viktigt för det är inte bara jag som drabbas!
Tillsammans gör vi skillnad,
och de jag kan göra är att stå där, säga som de är och visa att du inte är ensam.
De kan jag göra i de helvette som drabbar så många
Jag gör de för alla som inte vill, vågar eller kan
Jag gör det för att ju fler jag kan få att lyssna, ju fler kan göra skillnad.
 
Och jaa, jag måste erkänna! ja va nervös,.. Nervös. Så när man e nervös har jag lärt mig att man ska ta ögonkontakt med någon..
Kajsa Kajsa Kajsa,... vem om inte Peter Forsberg är de du tar ögonkontakt med.
Ja ja, den får man väll bjuda på helt enkelt!
 
 
 

2012-10-15 | 01:02:22 | Allmänt | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Pappa

Kajsa, Kajsa, Kajsa massvis med kärlek till dig för ditt mod <3

2012-10-17 // 22:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback